Jak skutecznie i niedrogo promować sklep internetowy?

W Internecie mamy dostęp do tysięcy najróżniejszych sklepów online, jednakże nie wszystkie odnoszą sukces. Jako, że jest spora konkurencja, bardzo ważne jest wypromowanie swojego biznesu i dotarcie do jak największego grona odbiorców. Nie ma jednak konieczności inwestowania całego budżetu w reklamę, gdyż dostępne są także niedrogie formy promocji. Jak zatem wygląda skuteczna promocja sklepu internetowego?

promocja sklepu

Sposoby promowania e-sklepu

Jako, że sporą część ruchu generują wyszukiwarki, warto zainwestować w pozycjonowanie strony. Najlepiej jest postawić na doświadczonych profesjonalistów. Inną opcją jest Google AdWords, dzięki czemu link do strony naszego e-sklepu znajdzie się na początku wyników wyszukiwania. Dobrym sposobem na promocję są też porównywarki cenowe i banery reklamowe w serwisach zwianych tematycznie z naszym biznesem. Bardzo ważne jest także zbudowanie bazy klientów i przekonanie ich do pozostawienia kontaktu. W tym celu godne polecenia jest udostępnienie opcji zapisania się do newslettera, oferując potencjalnemu klientowi coś w zamian – kupon rabatowy, darmowy ebook, dostęp do dodatkowych funkcji.

Dzięki e-mail marketingowi można informować grupę docelową o akcjach specjalnych, promować swoje produkty i stymulować klientów do ich zakupu. Bardzo modne i skuteczne jest także prowadzenie bloga, co zwiększy ruch na stronie i ułatwi budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie. Mile widziane są także filmiki dzielące się przydatną wiedzą i inspiracjami, które można z łatwością dodawać w social mediach (Facebook, Pinterest, YouTube, Instagram czy Twitter). Warto także udzielać się na forach i zamieścić link do swojej strony w stopce.

Zobacz też film dotyczący promocji sklepu internetowego:

Leave a Comment

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *